برای ارسال صورتحساب توسط ایزی فاکتور به سامانه مودیان باید نوع صورتحساب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
در این مقاله درباره انواع صورتحساب الکترونیکی صحبت خواهیم کرد.
١- صورتحساب الکترونیکی نوع اول:
در صورتحساب الکترونیکی اطلاعات کامل خریدار و فروشنده ثبت میگردد. این اطلاعات شامل موارد زیر میباشد:
- نوع فروش
- نوع خریدار
- تاریخ و زمان صدور صورتحساب
- اطلاعات هویتی خریدار و فروشنده
- مشخصات کالا/خدمت
باتوجه به اینکه در این نوع از صورتحساب های الکترونیکی، اطلاعات هویتی خریدار درج میشود، صورتحساب پس از صدور و ثبت در سامانه مودیان، اعتبار سنجی و پذیرش توسط سامانه، بر اساس شماره اقتصادی در کارپوشه خریدار درج گردیده و در صورت تایید خریدار به عنوان اعتبار مالیاتی براي ایشان محسوب خواهد گردید.
٢- صورتحساب الکترونیکی نوع دوم:
صورتحسابی است با اطلاعات کامل فروشنده و کالا/خدمت.در این نوع از صورتحساب، ثبت اطلاعات خریدار اختیاری بوده واز بابت این صورتحساب اعتبار مالیاتی براي خریدار قابل احتساب نمیباشد.
٣-صورتحساب الکترونیکی نوع سوم:
این نوع از صورتحساب الکترونیکی، همان رسید پرداخت وجه صادره از دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه الکترونیکی پرداخت که حسب مقررات اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور، به عنوان پایانه فروشگاهی فروشنده (مودی) پذیرفته میشوند، میباشند. در این نوع از صورتحساب های الکترونیکی صرفا مبلغ پرداختی و مشخصات پذیرنده (شماره سوییچ، شماره پذیرنده، شماره پایانه)، شماره پیگیری، تاریخ و زمان پرداخت و حداقل مشخصات فروشنده وجود داشته و از بابت آن اعتبار مالیاتی براي خریدار قابل احتساب نمیباشد. شایان ذکر است، این نوع از صورتحساب الکترونیکی نیز داراي شماره منحصر به فرد مالیاتی می باشد.
٤- صورتحساب غیر الکترونیکی (کاغذی):
این نوع صورتحساب برای اشخاصی که حسب مقررات و مهلت های قانونی مربوطه امکان صدور صورتحساب غیرالکترونیکی را دارند، موضوعیت داشته و اقلام آن شامل کلیه اقلام صورتحساب الکترونیکی است به استثنای اقلام اطلاعاتی که از طریق سامانه مودیان نظیر: شماره منحصر به فرد مالیاتی به صورتحساب اضافه میشود.
اگر در مورد انواع صورتحساب الکترونیکی سوالی داشتید می توانید با پشتیبانی ایزی فاکتور در ارتباط باشید.