برخی از کاربران ایزی فاکتور به طور مکرر گزارش دادند که صورتحساب هایی که به سامانه مودیان ارسال کرده اند قابل مشاهده نیست و به نحوی صورتحساب آن ها در سامانه گم شده و یا حذف شده است.
علی رقم اینکه صورتحساب ها در سامانه ایزی فاکتور وضعیت ارسال موفق را نمایش میدهند ولی در کارپوشه صورتحسابی قابل مشاهده نیست.
علت عدم نمایش صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان چیست؟ آیا آن ها حذف شده اند و یا اینکه مشکلی از سمت ما وجود دارد؟
واکاوی بیشتر موضوع
برای بررسی های بیشتر کارپوشه اشخاص متعددی رو مشاهده کردیم و مشکلی در آن ها وجود نداشت. و تمامی صورتحساب ها در سامانه نمایش داده می شوند.
کم کم با بیشتر صحبت کردن با کاربران متوجه شدیم که با تغییر فصل و آمدن فصل بهار، این موضوع شروع شده است.
اوه جذاب شد!!
پس تغییر فصل با عدم مشاهده صورتحساب های ارسالی ارتباط مستقیمی دارد.
راه حل
در حالت عادی در کارپوشه سامانه مودیان تنها صورتحساب های همان فصل را به شما نمایش می دهد و در صورتیکه از این موضوع آگاه نباشید فکر میکنید که صورتحسابی در سامانه موجود نیست ولی در واقعیت امر تنها با تغییر فیلتر ، می توانید صورتحساب های فصل قبل را مشاهده نمایید.
به منظور دیدن فاکتورها و صورتحساب ها، مراحل زیر را طی نمایید:
- وارد شدن در سایت my.tax.gov.ir
- ورود به کارپوشه
- ورود به پرونده
- بخش صورتحساب
- صورتحساب فروش -> فروش داخلی
در این قسمت شما می توانید تمام صورتحساب هایی که برای سامانه ارسال کرده اید را مشاهده کنید و برای دسترسی به تمام آن ها ، باید گزینه ” جستجوی پیشرفته” را انتخاب کرده و فصل مورد نظر را انتخاب کنید.
دقت داشته باشید با تغییر فصل فیلتر های سامانه مودیان به فصل جاری تغییر پیدا می کند و نیازمند این است که فیلترها را به صورت دستی تغییر دهید.
در صورتی که هنوز علت عدم نمایش صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان را نمی دانید و یا سوالات بیشتری دارید می توانید با پشتیبانی ایزی فاکتور صحبت نمایید.